Coola giveaway

Vores lille særlige ø på Kreta – mit ferieminde. Denne ø har vi kigget på rigtig meget – hele familien. Vi har drømt os til, hvad den lille ø havde at fortælle, men vi har aldrig besøgt den fysisk – andet end i vores tanker…

Reklame // #GIVEAWAY

Coola giveaway – Vind for 1200 kroner valgfrie Coola-produkter

Coola laver de skønneste solprodukter – såvel solcremer som solsprays – læbepomader og selvbrunere. Jeg har igennem årerne anbefalet serien til jer, og nu skal I forkæles. Jeg ønsker, at I kan vælge frit HVILKE COOLA-produkter, I ønsker jer. Juhuuuuu – for kr 1.200 kan I vælge Coola-produkter.

Vinderen vil blive bedt om, at kontakte Plan Organic, der står for Coola i Danmark. Så vil I kunne vælge for kr 1200 af de dejligste Coola-produkter. Coola har et bredt sortiment, så I kan vælge mellem produkter som;

For at vinde skal I;

• dele et ferieminde* med mig – med os
  • *(fortæl om engang, hvor I oplevede noget sjovt på jeres ferie, noget rørende, noget smukt…)
  • vinderen bliver funden den 17.juni 2019.
  • alle, der deler et ferieminde herinde i kommentarfeltet, deltager
  • alle med dansk postadresse kan deltage
  • formalia med udvælgelsen af produkterne til en værdi på kr 1.200, kan IKKE ombyttes til kontanter – og kan KUN bruges på een gang

Coola

COOLA er økologisk og bæredygtig solbeskyttelse uden giftige tilsætningsstoffer. Ud fra tanken om at have den samme tilgang til solbeskyttelse og hudpleje, som man skal have til de fødevarer man spiser, har COOLA helt fjernet de ingredienser der ikke beviseligt har en virkelig god grund til at være der.
Serien er godkendt af den californiske Lifeguard Association, og foretrækkes bla grundet den høje og stabile sikkerhed under ekstreme forhold. Coola er god suncare…

Jeg håber, at I har lyst til at dele jeres FERIEMINDER med mig og os. Vi vil så gerne have en lille (og gerne kort) historie fra jer.

Lad verden glimre og husk at god kvalitets-solbeskyttelse er vigtig, og her har i en serie, som jeg har gode og mange positive solerfaringer med.

Møs fra Ibbe

127 Comments
  1. Årh jeg har mange skønne ferieminder! Mange af dem stammer fra barndommen hvor solen bare skinnede mere, jordbærrene var sødere og isen større 😉 De bedste minder er dovne sommerdage på stranden med veninderne hvor man bare overhovedet ikke havde travlt og livet stadig var fuldstændigt ubekymret – den tid var altså herlig 😊

1. Massere gode ferieminder , som barn når vi cyklede til lejet sommerhus. Som voksen med egne børn , med campingvogn igennem Europa og de sidste år massere rejser med min datter . Største oplevelse nok turen tværs over USA. Havde jeg aldrig troet ville ske

2. Mit ferieminde er tilbage fra da jeg var 8-9 år. Min søster og jeg var af vores gamle naboer, som nu er ikke er her længere, inviteret med i deres lille gamle sommerhus. Det var første gang for os i sommerhus, første gang vi sad i en lille robåd, mens der blev tjekket garn for ål, første gang vi smagte ål, første gang vi fik jordbær med fløde (hjemme fik vi kun med sødmælk og sukker). En rigtig god oplevelse med varme lange dage og stangtennis i haven, solmodne bær langs hækken og spande med ål. Mange føestegangsoplevelser på dén tur. Og den med kombi af jordbær, sukker og fløde var MIND-BLOWING 😂. Utroligt at sådanne små detaljer kan sætte sig så klart i vores sind og varme længe efter. Også længe efter at nogle kære har forladt denne jord❤️

2. Sommeren 18 var min mand og jeg på ferie i Tyrkiet (Istanbul ) hvor vi også skulle til bryllup ved vores nevø – det var så smuk og romantisk ❤️ Det blev holdt på et smukt slot helt nede ved vandet , jeg sad næsten med tæerne i vandet 😂 det er bare skønt når varmen er der ❤️ Lækker giveawaay .

1. Vores bedste ferieminde er med vores barnebarn og plejebarn hvor vi var afsted til Jordan ❤
      Vi delte os godt nok op efter alder og behov ☺ Min mand og vores barnebarn tog ud i ørkenen og sikken oplevelse samt minde for evigt de fik med hjem 🤗
      Jeg sad i rolige omgivelser med vores lille baby som lige var flyttet ind hos os ❤
      En dag vil han se tilbage på de dejlige rejser vi har været på og få hjertet fyldt med kærlighed og minder ❤

2. Jeg har utallige ferieminder fra sommerhuset. Som børn “badede” vi i spande og løb rundt om huset, for at få appetit til mere aftensmad 😂 Senere begyndte jeg at sætte mere pris på en eftermiddagslur på terrassen og solnedgange med en drink i hånden 😍

3. Jeg kan desværre ikke sætte et foto på, med mit minde er på Roskilde festival sidste år. Det var meget varmt så vi nød et glas bobler🍾i varmen imens vi hørte Bruno Mars💜🍾💜

1. Mit minde må være fra sidste års tørke, hvor vi nåede at have en rigtig hyggelig aften med grill på stranden, inden det blev forbudt 😊 der var både bobler og børn og hygge😍

1. Sidste ferie i nice. Min søn på knap 2 som var meget bange for vandet indtil da, begyndte at plaske og hoppe i poolen. Og vi kunne ikke få ham ud igen 🙂

4. For nogle år siden besøgte vi en skøn grotte på Kreta…der er en lille kirke som hedder Agia Sofia – den betyder meget for mig for min datter hedder Sofia❤️

5. Mit ferieminde må vær da jeg var 14 år og bussen jeg var med blev stoppet af politiet pga mig. Jeg havde lagt mig i bagerste ende hvor der var nogle brikse. Jeg vidste bare ikke at jeg moonede til al trafikken fordi min kjole var gledet op og trusserne ligeså. Det ville de gerne have sig frabedt. 🤣🤣🤣 Ikke sjovt dengang. Men det er mange år siden nu.

1. Et dejligt ferieminde for mig, er en sejltur i det indonesiske øhav, hvor vi (min familie) i 2 dage sejlede rundt i vores egen båd.
      Vi så Komodo varaner, kæmpe fisk, smukke solopgange, hoppede i vandet fra båden, læste bøger og slappede af.
      Dejlig sejltur;)

2. Er af de bedste ferieminder er fra min barndom hvor min morfar på Grønland inviterede os alle derop til ham i 3 uger. Bare at være sammen med ham og hans nye grønlænder familie var en stor oplevelse men naturen var uforglemmelig og storslået ❤️

6. Min bedste sommerferie: På Cypern, – hvor min kæreste var FN-soldat, – og jeg var dernede for at besøge ham i 3 uger. Ren KÆRLIGHED, sol, sommer, god mad og vin. Det var i 1977 <3 🙂

1. Det må være sidste år. Vi flyttede til Jylland fra Sjælland for 2 år siden. Efterlod al familie på Sjælland.
      Trængte til luftforandring.
      Vores 5 børn, jeg og min mand.
      Vi har været hel os selv og kommet tættere på hinanden end nogensinde.
      Dejligt vejr i smukke Jylland og total hygge og afslapning. Og lave alting sammen♥️
      Det har været hårdt og godt for os.

7. Da jeg var barn blev jeg sendt/tog på ferie hos min onkel på hans gård i Jylland, hvor han havde heste og det var fantastisk ❤️ 7 uger hver sommer med heste og hunde 🐎🐕
    Og da børnene var små tog vi altid på bundegårdsferie på kryvillygård ❤️

1. Man har jo så mange fantastiske ferieminder – mange af mine er fra sicilien hvor jeg har holdt ferie mange gange. Men jeg synes alligevel at vores ferier på Bornholm har en særlig plads i mit hjerte. Især når hele familien stod op kl 7 hver morgen for at morgenbade i havet, derefter retur i sauna for så at sætte sig til morgenbordet. Vores børn snakker stadig om det her flere år senere 😍

8. Besøget i Jordans røde sandørken, Wadi Rum. Total stilhed, midt i sandet en enkelt, hvid blomst, der har kæmpet sig op og foldet sig ud. Solnedgangen og derefter totalt mørke med millioner af lysende stjerner på himlen. En eventyrlig og rørende oplevelse af naturens vilje til overlevelse, himmelrummets magi og den vidunderlige ro jeg følte indeni.
    Den lille rejse ind i ørkenen foregik naturligvis på kamelryg; vi var kun 3 i “karavanen” så oplevelsen af storheden i ørkenen var total.

9. Sidste år var min søn og jeg på idrætshøjskole i Sønderborg. Her er der en High Rope bane 10 meter oppe i nogle høje træer, og den udfordring tog vi sammen. Skræmmende 😲 men sjovt og vi gjorde det💪. Jeg troede egentlig min søn ikke ville med op men end endte med at være mig der blev lidt bange undervejs.
    Dejligt med en fælles oplevelse og vi har grint af de billeder og den video som blev taget flere gange siden 😂😂.

10. Sidste år var vi afsted på ferie i december måned. En dejlig lille solskins ø, med masser af sol i det spanske.
    Hver formiddag tog min datter og jeg op i fitness centret.
    Man skulle køre i en elevator. En glas elevator.
    Da vi var de eneste med, og var i godt humør, besluttede vi os for at varme op med twerking.
    Til stor glæde for en rengørings mand som vi kørte forbi, så vi desværre liiidt for sent. Han stod ihvertfald og skral grinede af os. Og vi var knald røde i ansigtet da vi ankom til fitness lokalerne 😂😂😂😂
    Fik jeg sagt vi havde en skøn ferie?? ☀💋👏😂

11. En af mine bedste ferieminder må være smukfest i 2017 med skønne mennesker fra min gamle gymnasieklasse, under festivalen fik man nemlig rigtigt lært hinanden at kende og set andre sider af alle end hvad man oplevede i hverdagen i klasselokalet. Det bragte os tættere sammen ☀️

12. De sidste 2 gange, jeg er rejst til mit hjem, indtil jeg flyttede til DK, som 26 årig, har ikke været særligt gode, fordi jeg har fået en diskusprolaps begge gange – men bortset fra det, så ELSKER jeg at komme i mit barndomshjem, hvor mine forældre stadig bor, hvor jeg har alle de bedste minder, og altid er velkommen, ikke mindst af mine forældres hund, som elsker mig, og, selv om han vejer over 30 kg og fælder ufatteligt meget, ALTID vil ligge hos mig og giver et vådt kys hver gang han øjner chancen😍🍀🤞🏾

13. Sidste år i Spanien måtte jeg vende bilen på en meget lille smal vej og endte oveni en mands bål 🙈😬.
    God sommer ❤️.

14. Åh jeg har så mange gode ferieminder 😍.

Jeg husker især en ferie for VIRKELIG mange år siden hvor jeg var barn. Vi var på camping i Italien på Piani Di Clodia, og her var der en ved navn Pacco som underholdte om aftenen. Selvom det er +15 år siden at vi var der husker jeg hans sang som var det igår, og når jeg nynner den i hovedet bliver jeg taget tilbage til Italien og mærker varmen og fornemmelsen af at være barn og ingen bekymringer have:

Piani Di Clodia bliver aldrig glemt!

15. Nå nu det er dig der spørg, kommer jeg til at tænke på mine feriere hos min Mormor og Morfar på Frederiksberg. De boede lige ved siden af Rådhuset. Jeg legede med børnene nede i gården, og gik tur i Frederiksberg have. Vi var i Zoo og Tivoli. Jeg elskede de feriere, og når jeg kom tilbage på landet, talte jeg lidt Københavns. Det var gode tider.

16. For to år siden var vi i Kroatien med vores gode venner. Vi boede i et lækkert hus med den skønneste pool , og en sen aften da børnene var blevet puttet i seng, havde vi voksne fået liiiiidt( MEGET) for meget at drikke. Det resulterede i høj musik og nøgenbadning i poolen . Pludselig står der en politibetjent og en meget STOR mørk bodybuildertype ved poolkanten og ser meget vrede ud. Min mand har en badeble på hovedet( dont ask why 😅🤷🏼‍♀️), og stiger nøgen op af poolen og spørger “ Whats the problem”?, imens vi andre pludselig er blevet meget ædru og pinligt berørte nede i poolen . Politibetjentene råber “ Either you go to sleep now, or you sleep at the station”
    Vi kom MEGET hurtigt op af poolen, og så døde den fest 😅😅

17. Er du svimmel en top lækker
    Giveaway 🌈💕
    Krydser alt fra top til tå og håber der blæser lykkestøv i min retning 🌈💕🌈💕🙏🏼😘

18. Forlænget weekend på oslofærgen med hvem der skulle vise sig at blive min forlovede, idet min kæreste valgte at falde på knæ på rejsen. Smukt og mindeværdigt. Mange rejser venter os forhåbentlig forude – nu som trekløver med vores datter ❤

19. Årh de produkter jeg har hørt så meget godt om, dem ville jeg elske at have med på ferien til Italien ☀️

Et af de bedste ferieminder jeg har, er fra sidste år, hvor min kæreste og jeg også var i Italien. Vi har været på en del ferier, men først her sidste sommer, fandt vi rigtig ud af hvordan vi skulle tilgodese vores begges behov, således jeg fik ro til hvile, men uden at min kæreste kom til at kede sig, og det blev den mest fantastiske ferie.❤️ Derfor glæder jeg mig også helt vildt til vores ferie i år, for ferie har desværre været ret hårdt for mig tidligere, men ikke længere.😍

20. Mit bedste ferieminde er fra sidste år, hvor min elskede kæreste og jeg var i Kbh på kæreste-ferie❤️ Vi shoppede, spiste på cafe og restauranter og som prikken over i`et var vi til Guns n’ Roses koncert, som var en livslang drøm, der gik i opfyldelse. Tænk at opleve dem sammen igen og så være til koncerten med sit livs kærlighed❤️

21. Mine minder er at være sammen med familien , har holdt en del ferier med forældre og svigerforældre det er guld værd ❤️

22. I 2014 var jeg på ferie i Florida og var ude at snorkel sammen med min mand og søn. Pludselig kommer der en lille haj under mig. Jeg får i panik og svømmer alt hvad jeg kan ind på standen. Intet sker men først bagefter slår det mig, at jeg i kampens hede glemmer alt om min mand og min søn. Ikke en præstation jeg er stolt over.

23. Dengang min mand planlagde at fri oppe i Frihedsgudinden fordi han troede der var en restaurant på toppen – det var der så ikke. Samme aften fortalte han mig hvad han ville ha gjort – og der gik så et helt år før han gjorde alvor af det – og næste år har vi sølvbryllup – men jeg var lidt utålmodig mens jeg ventede på han fandt en en lokation. Kh Pernille

24. Mit bedste ferieminde er fra dengang vi havde fået begge børn. Vi skulle på camping. Storebror var 4 år og lillesøster 6mdr. Ingen fik nogen søvn, vi fangede krabber hver dag, og det var alt for varmt. Men det fantastiske i at holde ferie som familie, gør at den ferie husker jeg som den skønneste.

25. Det må så absolut være mine ferier – hos mormor og morfar – på Sjællands Odde. Når morfar kom hjem fra havnen, med sine friskfangede rødspætter, som mormor flåede i bryggerset, mens jeg fik lov at komme med i den enorme køkkenhave, hvor morfar gravede kartofler op og plukkede jordbær til vores dessert 🍓
    Gåturene ned på havnen, med min mor og storebror – hvor vi fangede krabber og hundestejlere og nogle gange fik en is.
    I dag får lyden af måger mig altid til, at vende tilbage til 70’erne, hvor det bare var så fedt at være barn 💚

26. Mit kæreste ferieminde er fra sidste år hvor jeg var sammen med mine døtre på ferie 3 uger ❤️Vi havde bla. Solcreme med fra Coola.

Men jeg har også et sjovt minde ✔️

Signe og jeg havde lejet en lille motorcykel/stor scooter på Tassos. Vi kørte lidt sent ud og lige pludselig har vi en lænkehund løbende efter os – den havde revet sig løs og vi skulle nu jagtes… vi kørte hvad rammer og tøj kunne holde til og Signe trak sine ben op under sig…
    Heldigvis blev den træt.. og vi overlevede turen 😂😂

27. Jeg har så mange dejlige ferieminder, men det mest specielle jeg har fik jeg for tre år siden, hvor vi skulle rejse i 4 uger og en god ven af familien lå for døden. Jeg besøgte hende dagen inden vi tog afsted. Vi holdt hinanden i hånden og da hun sagde “4 uger er lang tid, Charlotte”, vidste jeg bare at det var den sidste gang vi sås.
    Vi grinede, jeg græd – det gjorde hun ikke for den sidste tid skulle bruges positivt.
    Vi rejste på ferie og var en dag på udflugt til en af USAs ældste byer i staten Florida. Jeg stod og kiggede på brugskunst i en lille hyggelig butik. Pludselig blev jeg blændet af det fineste, nærmest unaturlige lys gennem vinduet. Sådan et virkelig strålende et i regnbuens farver. Jeg smilede forundret og så kom min mand – han langde hånden på min skulder og så trillede mine tårer. Bente var her ikke længere. Hun var netop sovet ind. Det glemmer jeg aldrig. Så fint og trist på samme tid.
    I dag mindes jeg med glæde og kærlighed ♥️

1. Min datter og jeg var i Egypten sidste sommer. Vi skulle selvfølgelig ud og dykke og der var vi så heldige at se en stor havskildpadde…. Det var et fantastisk syn ❣️

Skøn give-away 💚❤️

28. Jeg har haft rigtig mange gode og sjove ferieminder, men noget der imponerede mig i Thailand var en orkidé, som voksede ud af et sneglehus! Den hang ved et af de andre huse! Var nødt til at tage et billede af det

29. Jeg har lige været på Hawaii og hvor end du svømmede henne på stranden eller gik tur langs stranden, var der havskildpadder. Kæmpe havskildpadder! Det er noget af det mest fantastiske jeg længe har oplevet. Vi snorklede med havskildpadder gang på gang og de var så tæt på, at jeg måtte stoppe op og huske på, hvor heldig jeg var. Vi så også en kæmpe pukkelhval mor med dens “lille” kalv helt tæt på. Fantastiske minder..

30. Et af mine bedste ferieminder var da min mand og vores 3 børn samt vores Golden var i Jylland .
    Lune , lyse aftener og lange gåture ved vandet.
    Jeg havde et eller andet sted en fornemmelse af at det var sidste sommer med vores elskede Golden , Simba.
    En aften lagde han sig i vandkanten lige i solnedgangen.
    Jeg fik det smukkeste billede, som jeg stadig har som startside på min tlf, her 5 år efter.
    Hver dag ser jeg på ham og takker ham for det smukke billede og den sidste sommer og de oplevelser han gav os.

31. Jeg har mange dejlige sommerminder, et af dem er fra vores have en dejlig sommeraften. Jeg sidder med min mand under vores gamle æbletræer og nyder en kop kaffe. Vi sidder og hyggesnakker, imens vi kigger på vores piger, som leger picnic på græsplænen med deres bamser og vores hund Molly. Ren lykke❤️

32. Åh, har lige på skærmen genset den franske middelhavskyst v Marseille hvor jeg gik sammen med Lise for … bum-bum, hmm… 14 år siden …. Det kunne være så dejligt at se den igen!

33. et af mine bedste sommerminder går lidt tilbage mens min søn var lille, jeg lejede en hytte i sverige, hvor der var en lille sø og en vandmølle, det var så utrolig smukt et sted, søen var ikke større end af det kun gik mig til knæene, der var en lille gummibåd som børnene hyggede sig med hele dagen med at sejle med en lille åre, det var ikke nødvendig med at vaske tøj de var konstant våde og brugte kun badetøj, og de var godt trætte når de skulle i seng, om aftenen grillede vi snobrød med mere i den dejlige natur vi hyggede en hel uge, da vi skulle med stena hjem skulle vi spise på færgen,min søn var omkring 7 år dengang og havde lært at skrive og læse, vi kikkede alle på spise kortet som selfølgelig stod skrevet på svensk, der gik lidt tid så kikkede han på mig og sagde mor jeg skal altså ikke spise varme rotter, på svensk betyder det varme retter, vi har grinet meget af det siden og snakker tit om den dejlige ferie som alle husker <3

34. Mit minde går til september 2008, hvor min mand og jeg var på ferie i Tyrkiet.
    Vi havde ingen børn endnu, var for første gang på All inklusive i 14 dage og slappede totalt af, hyggede, drak drinks og nød solen og hinanden.

En af de sidste aftener forsvandt han ind på hotellet – kæmpe hotel med mange butikker. Jeg sad i baren og ventede på ham længe, men der var stadig god stemning.

Pludselig kom han ud med en æske.. han begyndte med at tale, der var den ene kærlighedserklæring efter den anden. Han kunne mærke, det var anderledes med mig. Han kunne mærke, at jeg var anderledes og at det gjorde noget anderledes godt for ham. Jeg endte med en smuk ring på min finger. Det var ikke noget frieri, men kæmpe kærlighedserklæring, og hans måde at fortælle, at jeg var hans “only one”, efter han i slut 30’erne havde kysset mange frøer.

Det var den smukkeste ring, med den flotteste blå sten og masser af diamanter. Jeg er meget anti-materialistisk, men den ring betyder alligevel noget særligt. Især her 11 år, 2 børn, hus, dyr, bil og hverdag – efter. ❤️

Samme aften besluttede vi, at vi ville prøve at lave en baby sammen ❤️

35. Et perfekt ferieminde er, da jeg opdagede, at jeg ventede vores førstefødte på en skøn ferie i det græske øhav❤ det vil jeg/vi altid huske.

36. For et par år siden rejste jeg, min kæreste og datter til Gran Canaria for at overraske mine forældre. De anede ikke at vi kom, så de fik noget af et chok. Vi tog alle sammen på en bådtur for at se delfiner i det fri. Båden gyngede så meget at vi alle sammen var SÅ syge 😷🤢😅 Egentlig ikke sjovt, men vi grinte meget af det bagefter, for ingen så delfinerne😅 Det var en fantastisk ferie med en masse kvalitetstid❤️ Om 2 år gør vi det igen hele familien ❤️

37. Mine bedste ferieminder er fra barndommen, når min bror og jeg var på børnelejr i Norge i 3 uger, hvor vi boede i telte, sejlede i hjemmebyggede kanoer, lavede mad over bål og plukkede blåbær og svampe i skoven. Tænker tit tilbage på den tid, så det må have gjort et stort indtryk 🙂

38. Jeg mindes mange dejlige ferier i Spanien med gode venner, specielt en hvor vi gik vild og måtte spørge en ældre spansk dame om vejen hjem – hun talte kun spansk så det var en udfordring.
    God sommer:)

39. Den sidste ferie jeg var på, var en mini ferie i København, hvor kun min mor og jeg var afsted ❤️
    Skønt med kvalitetstid sammen med min kære mutti på lækkert hotel, god mad, gallashow og masser af hygge ❤️
    Dette ferie minde vil altid være plantet i mit hjerte, ligesom vores ferie sammen i Tyrkiet for 2 år siden. Det var også bare en fantastisk ferie ❤️🌞❤️

40. Ferieminder er jo mange oplevelser der dukker op, når jeg tænker tilbage, da jeg var barn var der dejlige dage med jordbær og badeturene ved stranden.
    Senere Bornholm og Skagen. Mange skønne ture til Frankrig, Spanien, Portugal og Vandreture i Schweiz, Østrig og Italien. Skiferier ⛷
    Mallorca i de senere år har været så positiv både med oplevelser og pragtfuldt vejr.🌞🌴🍓🍋🏖🏝🛥

41. Spanien, sommeren 1994. Nærmere præcis den 24/7 hvor jeg mødte min dejlige hollandske mand.
    Vi er stadig sammen i dag og har siden da fået mange dejlige sommerminder sammen med vores dejlige børn og nu også hund <3

42. Nogle af mine bedste sommerferieminder stammer fra barndommen hvor sommerferien står som noget nærmest magisk for mig med varme og sol altid, fantastiske selvplukkede bær – jordbær, kirsebær, blommer, stikkelsbær og hindbær, hele dage ude på vejen med alle venner og nabolagets børn, dagene på strandene og kæmpe is. Alle de mange timer med leg og spil med familien som tog det hele så afslappende og uden stress eller skelen til klokken.
    Det ferieminde jeg finder mest rørende er fra 2015 hvor jeg skulle til Tyrkiet og Grækenland med mine svigerforældre, mens manden læste til eksamen. 16 dage før vi skulle afsted brækkede jeg foden og måtte afsted med støvle på og krykker. Alle var simpelthen så søde og hjælpsomme uanset hvor jeg kom frem og på det lille krydstogt skib vi sejlede rundt med var der en familie der byttede kahyt med os fordi den var nemmere for mig. Det Tyrkiske politi kom ud til os for at se mit pas så jeg undgik at skulle ned i gummibåd, når skibet ikke kunne komme helt i havn, mens de andre var nødt til at tage på stationen med deres pas.
    I den ene havn lå vi næsten lige ved siden af en stor restaurant hvor der blev holdt bryllup med hele byen som gæster og vi blev naturlig inviteret med alle os turister. Mine svigerforældre skulle i tyrkisk bad sammen med nogle af de andre og jeg kunne desværre ikke komme med pga støvlen. Jeg var så uheldig at jeg glemte min taske i bussen og da os der ikke skulle med var blevet sat af ved et stort indkøbscenter i Marmaris var jeg ret kedeligt stillet, men nogle søde turister fra den anden båd vi havde sejlet sammen med tog sig virkelig godt af mig og gav både middag og drikkevarer uden at ville have betaling senere. Behøver jeg at sige hvor taknemmelig og rørt jeg var ❤️

43. God smuk tirsdag kære Ibbe 🙂

Meget lækre produkter Coola har, især serum og til læberne ville være et hit her hos os 🙂

Da jeg var ung arbejdede jeg på Rhodos og lærte derfor landet at kende ret indgående 🙂

En dag var vi på tur i bjergene, slanger blev set, der blev skreget og nogen løb, det var bedst at forholde sig stille og roligt, nogle af deres slanger er farlige at blive bidt af fik jeg oplyst!
    Til gengæld har de mange og meget smukke sommerfugle 🙂
    De har også rigtig mange gade hunde og vilde katte, desværre for de stakler!

Senere slog jorden revner og det var jordskælv, her så jeg hvordan de har jern i veje og i huse for at stabilisere mod netop jordskælv.

En dansk kvinde var ved at dø af solstik på stranden, jeg kunne heldigvis trope førstehjælp indtil fagfolk kom til.
    Jeg lærte ikke at bage i solen i dagtimerne, Grækenland kan blive meget varm og årligt dør mange netop pga. varmen i landet.

jeg lærte på mit ophold i det græske at grækere er et stolt folk, som går meget ofte til læge, som gør alt for at holde sig raske og i god behold, som ikke bruger briller og var efter mig netop fordi jeg gør, som er meget virile, en 90 årig blev ved at jagte mig på stranden og til sidst måtte jeg sno et klæde om mit hår og have solbriller på – de har åbenbart svært ved at lade blonde blåøjede kvinder i fred!

Da jeg var på Rhodos kom der to tigerhajer ind ved deres badeområde, alle var bange, jeg havde arbejdet i Afrika og turde godt bade på lavt vand, da jeg havde lært at hajer ikke svømmer for tæt på land, de vil jo ikke sætte sig fast på bunden. Men alle rystede på hovedet af mig og sikkert med rette – jeg gjorde vist mange dumme ting også som ung 🙂

Jeg tog en masse smukke billeder af meget gamle grækere med rynker og osende af visdom og billeder af smuk natur, smukke bygninger med mere.
    Jeg lærte at spise græsk god mad, men deres vin NEJ TAK! (det smagte som rævepis og terpentin!).

Jeg kan se, at du også kan lide det græske og det forstår jeg til fulde.
    Håber snart på et gensyn med øen.

Ønsker dig en dejlig sommer med mange smukke oplevelser og minder for livet 🙂

44. I den varme sommer sidste år, var jeg så heldig at være inviteret en uge til Annecy, i de franske alper, hvor min søster havde byttet sig til et hus. Jeg var forinden meget obs på at tage god solcreme med og var så heldig at der var en sampak med 3 coola produkter til 40,-kr. i en lille genbrugsshop. Det har været fantastisk at prøve så lækre produkter. Min niece kan ikke lide at få solcreme på, så hun fik den lækre pina colada solspray, for min egen datter kunne ikke klare lugten. Den er genial til børn og alle der hader at smøre creme på og hvis jeg er heldig skal jeg prøve deres unscented. Men coola klarede opgaven med at være højt oppe i bjergene, hvor der er meget køligere, så man bliver meget lettere skoldet. Daglige ture i den lune sø med den smukke blå farve gik også uden forbrændinger, altså hos os der havde brugt coola. Der var nogen der ikke syntes det var nødvendigt, der fik en ret rød nakke. Det lyder som en hel reklame for coola, men fordi den var med på min mest fantastiske ferie, står begge dele som et stærkt minde. Jeg har lidt tilbage af ansigtssolcremen med agurkeduft, som får mine tanker tilbage til Annecy hver eneste morgen. Det er en skøn skøn creme, der bringer dejlige minder tilbage.

45. Jeg har mange gode ferie, men det jeg nok husker fest og er så glad for5vi to er til Egypten, vi startede i Kairo og fløj til luxer og tog nil båden fra luxer og answan og tilbage igen og den sidste uge var vi på hotel mövenpig uden for luxer i alt 21 dage, det var sammen med mine forældre, og min far er desværre død i dag, og derfor er det nok den beste ferie, min far5var selvfølgelig ved at sælge mig flere gange, han skulle jo6se hvor6msnge kameler han kunne få for mig… Men selvfølgelig i spøj….
    Jeg håber du nyder det dejlige vejr
    Knuser

46. Jeg ville ønske jeg kunne dele et billede. Vi har en tradition i vores sommerferie, den første aften SKAL ned til Flensborg Fjord og spise den største is vi kan få. Der sænker roen sig, vi står stille og spiser is og kigger ud over Okseøerne. Så mærker vi pulsen sænke sig og varmen og glæden brede sig i kroppen.

47. En fantastisk tur til Lindos.
    I varme sol stråler i den smukke by med det klareste vand. Mine unger der dykker rundt i det klare vand mens de forsøger at fange småfisk. 😍
    Og en skøn vandretur op til Akropolis lindos. Det var en dejlig tur. 🌞🌞🌞
    Elsker at rejse med mine børn.

48. Var i Italien med min familie,vi nød den dejligste middag i bjergene,med udsigt til Mordor😉Det syntes vi det lignede😎

49. Mit bedste ferie minde, er fra da jeg rejste rundt oppe i Grønland. Snescooter, hundeslæde ud i ingenting alt var så roligt og smukt.

50. Jeg var på min første charterferie på Gran Canaria..Ser et æsel der trisser forbi på vejen, farer afsted for at få fat på den, den skulle jo nødigt blive kørt over… stor undren fra gæsterne i baren, inkl. personalet 🥴🙈 det var åbenbart helt normalt 🤷‍♀️😎😄😄

51. Et dejligt ferieminde er sommer aften badning i det skønne Vesterhav ved min mors sommerhus i Nordjylland. Elsker de lune aftner i det friske vand med følelsen af den bløde sandbund mod fødderne. 🌊🌅💙

52. Kære Heidi,
    Uhh der er mange ferier at vælge imellem, jeg har været så priviligeret at jeg har rejst siden jeg var helt lille med min familie både på ferie men også for at besøge min far der var udstationeret for politiet i b.la Israel. Jeg fejrede min 10 års fødselsdag i Israel i et stort vandland. Men turen endte også med en noget anden oplevelse – min mor og jeg var på tur til Jerusalem i den gamle by og oplevede gaderne hvor Jesus gik med korset, det blev eftermiddag og vi skulle samles op af en minibus. Vi forlod den gamle by og gik hen på hjørnet hvor vi skulle samles op, bussen var der, vi satte os ind og kørte få 100meter rundt om et hjørne – al trafik gik i stå… Efter mange års fred, var en selvmordsbombe netop sprunget i det gamle by. I en alder af 10år lærte jeg på en ferie om andre kulturer, religioner og ikke mindst om hvor meget man skal sætte pris på livet ❤️

53. Min datter og jeg var i Egypten sidste sommer. Vi skulle selvfølgelig ud og dykke og der var vi så heldige at se en stor havskildpadde…. Det var et fantastisk syn ❣️

Skøn give-away 💚❤️

54. Mit bedste ferieminde er fra Filippinerne. Vi rejste rundt der i tre uger, hvor vi bla dykkede med hvalhajer, besøgte de flotteste laguner, snorklede steder så smukke, de ikke kan beskrives med ord og mødte en masse fantastiske mennesker. Vi mødte bla et par fra USA, som vi stadig har kontakt med i dag og skal besøge dem næste år, deltage i deres bryllup og skabe endnu flere minder sammen❤️

55. Da vi var på Kreta var vi ude og sejle og badede ude på 8 m dybde. Vores 6-årige datter var ret skeptisk men farmand og storesøster støttede hende og lavede skæg. Pludeselig var der stor ståhej for rokketanden var endelig faldet ud og skulle fanges i det store hav for ellers kommer tandfeen jo ikke😂

56. Det gør noget helt specielt ved mig at holde ferie i Nordjylland, Skagen og omegn. Der er højre til loftet, luften og havet kan rumme en uanset hvordan man har det

57. Jeg har rejst i en stor del af verdenen med min elskede mand og alle vores ferier har været fantastiske❤️☀️🌸

58. Havde den skønneste ferie ved vadehavet sidste år. Pragtfuldt natur og så mange dejlige oplevelser. Blev totalt vild med naturen hele vejen fra den tyske grænse og helt op til Ribe og Esbjerg. Det er ikke sidste gang vi kommer der 😍

59. Rørende ferieminde var i juli 2012, hvor min papfar cyklede fra Danmark til Paris med Tour de taxa for første gang. Jeg havde i et halvt år sagt til ham at jeg kom og tog imod ham på Place de Concorde… Hvad han ikke havde luret var, at jeg også havde inviteret min mor, hans kone med… Hun er IKKE glad for at rejse, så det var meget uventet da hun pludselig også stod og tog imod ham efter 1 uge på cykel…. totalt uventet og jeg tør godt sige det var meget rørende og fårene flød….

60. Coola give away … wauv

Min lille rejseoplevelse

I en stresset for mig tid inviterede min underbo mig med til Villefrance – helt ud til vandet, som gjorde mig godt …. udsigten og havet gjorde mig godt ….. langt ind i sjælen – taknemmelig for de dejlige dage ❤️ Stress er ikke at ‘kimse’ af

61. Virkelig den skønneste gave & ikke mindst den sødeste tanke fra dig smukke Ibby . Det bedste sommer minde jeg husker , er da min mor boede alene med min bror & jeg , vi var på ferie i Harzen en sommer , det var så smukt & fredsfyldt , vi boede på hotel & sov i samme seng alle 3 , maden var pragtfuld & noget jeg helt vild med , var deres mælk. Vi prøvede en lang svæve bane , vi var til fest på Hotellet , folk var glade , & vi dansede natten lang . Dette var min allerbedste ferie nogensinde som jeg husker . jeg krydser alt & håber af hele mit hjerte at jeg kan prøve at vinde . mange knus & tanker herfra RIBE

62. Prøver lige igen, beklager hvis den bliver sendt dobbelt, men kommentaren forsvandt:

63. Mine bedste ferieminder er sammen med min lille familie. Er de med så bliver ferien den bedste. Men skal jeg nævne en, så bliver det vores Cruise i Caribien, hvor vi besøgte Jamaica

64. For præcis 22 år siden var jeg for første gang med min amerikanske kæreste hjemme på besøg i Californien. Vi fejrede her min fødselsdag i Yosemite (på bredden af Merced River), hvor han faldt på knæ og friede til mig. Om 10 dage har vi været gift i 20 år og rejser igen til USA. Det er 9 år siden, vi sidst var derovre, så det bliver fantastisk at komme afsted igen ❤️

65. Gran Canaria 1992. Min konfirmationsrejse… Mor og søster skulle ALTID synge karaoke og hold op det var pinligt. Men hva de hyggede sig:-)

66. For snart 10 år siden var vi i Thailand – det var helt specielt at opleve noget så smukt!

Vi sidder på terrassen og vil sende postkort hjem og jeg spørg min kæreste hvad jeg skal skrive og vi sidder og joker lidt med forskellige alternativer og det bliver mere og mere komisk og skægt det vi joker med at skrive! Manden siger så at han godt kan toppe det helt uden at det er gas og så smidder han sig på knæ og spørg om jeg vil gifte mig med ham <3

67. Wauw en fin præmie.👏🏻
    Et af mine skønne ferieminder er på Bornholm med mand & børn. Det er hen på aftenen og solen er ikke gået ned. Der er ingen vind og vi går alle ned på stranden. Der er kun os 4. Vandet og himlen er så smuk. Vandet er SÅ varmt og der bades, hygges, leges og grines. ELSKER vores bornholmer minder ❤️

68. Min bedste ferie oplevelse var i 2011, efter skilsmisse og med to børn viste jeg at, der ikke ville være råd til ferie lang ude i fremtiden og har ikke rejst siden. Jeg brugte nogle af de penge fra hus salget til en tur til Florida med venner og mine børn. Vi var i Disney World og Universal Studio og det var den fedeste oplevelse. Det bedste var Harry Potter land i Universaj, mine børn og jeg er stor fan og det var så fantastisk lavet. Alt lignede som i filmene og mine børn var inde i tryllestavs butikken og fik et show uden lige på opleveren. De har dem stadig idag hvor de nu er 17 og 19 år❤️Vi ønsker os tit tilbage til den ferie.

69. I 2015 rejste vi til Caribien, nærmere bestemt til St. Thomas og St. John. Når man kommer udenlands, bliver jeg altid overrasket over, hvordan deres tilgang til dyr er. St. Thomas var nu ikke det værste sted, men alligevel opsøgte jeg et lokalt internat for hjemløse dyr. Internatet løftede en kæmpe opgave på øen samtidig med, at de var så søde og imødekommende. Jeg fik ikke shoppet så meget på den ferie, idet vi lagde en fin donation til internatet ❤️

70. Mit bedste ferieminde, må være første gang jeg viste mit hjemland, Færøerne, til min mand. Vi var på sejltur rundt mellem Færøernes smukke fjælde, og midt i sejlturen, blandt familie og en masse turister, går min mand på knæ og frier. Uden tvivl mit bedste ferieminde 😍 nu tager vi derop, hvert år, på samme sejltur. Det er noget helt særligt.

71. Mit bedste ferieminde er med min ældste datter. Vi var i 2011 på en skøn rejse til Rhodos. Min mand vil desværre ikke med ud at rejse, så skønt at datteren vil. Til august tager vi afsted igen.

72. Da askeskyen i april 2010 lammede luftrummet, og stort set al flytrafik i store dele af Europa gik i sort, befandt jeg mig sammen med min lille familie på en ferie i Tyrkiet.
    Vores liv havde i alt for lang tid, handlet om sygdom så ferien var meget tiltrængt.
    Ingen vidste hvad der kom til at ske, eller hvornår vi kunne regne med at komme hjem igen. Vi blev fragtet ud på hoteller og fik en top forplejning. Vejret var fantastisk På tros af de problematikker der opstår med hensyn til arbejde medicin osv. så er det en ferie jeg skatter højt. Vi fik mange gode stunder og dybe snakke i de ekstra dage som jeg altid vil gemme i hjertet.

73. Det ferieminde jeg tænker på disse dage, er de 4 dage jeg var i Prag med min søn i april måned. Han er 17 og det er simpelthen ren luksus at have ham for sig selv i 4 dage. Prag er en smuk, smuk by, og vi havde en fest. Hurra for søde, sjove teenagers.

74. Bedste ferieminde – sidste år i sensommeren efter en alt for lang og hård periode på mit daværende arbejde med stress, mobning og dårlig ledelse – at køre til Skallerup Seaside Resort med min mand og datter på 2 år. Det første, min mand gjorde, efter vi havde pakket ud, var at tage mig og datteren i hånd og ned på stranden ved Vesterhavet, hvor vi alle blev rusket godt igennem. Det var som om naturens kræfter helt tog over og rensede/healede mig lige der.

75. Mit bedste ferieminde var min første tur i USA, hvor vores værter havde arrangeret limo fra lufthavnen. Jetlag, champagne og nøj, hvor det gik 🙂

76. Vi tager på kør-selv ferie til Italien og det ene år var turen derned temmelig underholdende. Vores søn var ca 11 år og kunne absolut ikke sov på vej til Italien, så midt om natten var alle biler megafede biler. “Jamen, Andreas det er jo “bare” en C1” – “Mor, jeg kan nok bedre se om det se en fed bil end dig” – “Hmm hvorfor dog det?” – “Jeg har nattesyn”.
    Han sov ikke ret meget, men han var rimelig underholdende det meste af natten😆😎☀️

77. Sommerferierne ved Vesterhavet sammen med Farmor og Farfar, da vores børn var små. Masser af familiehygge, god mad og tid til badning, spil mm. i en ellers lidt for travl hverdag